Studentská soutěž Spotřeba pro život 2016 zná své vítěze
Rekordní počet 52 doručených časopisů přinesl právě ukončený osmý ročník studentské soutěže Spotřeba pro život. Studenti měli za úkol vytvořit vzorové číslo spotřebitelského časopisu, jehož nosným tématem bylo zodpovědět, jak můžeme odolávat nástrahám marketingu.
Kromě rostoucí popularity tradiční soutěže byl letošní ročník výjimečný i velmi vysokou kvalitou soutěžních časopisů. Přesto odborná porota musela časopisy ohodnotit a určit jasné pořadí. Na prvním místě se umístili studenti Gymnázia Ústí nad Labem, Jateční 22 (časopis SPOFIN). Z druhého místa se mohou těšit soutěžící z Albrechtovy střední školy, Český Těšín (časopis FÁMA aneb nenechte se zmást) a ze třetího místa pak studenti z Gymnázia Čelákovice, J. A. Komenského 414 (časopis Test IT).
Všechny tři kolektivy obdrží spolu se svými pedagogy jako cenu zájezd do jednoho ze sídel Evropského parlamentu. Další dva vyhodnocené soutěžní kolektivy se mohou těšit na věcné ceny. Na čtvrtém místě se umístili studenti z Obchodní akademie České Budějovice, Husova 1 (časopis Advertising & Marketing) a na pátém místě studenti z Českoslovanské akademie obchodní Dr. Edvarda Beneše, Praha 2, Resslova 8 (časopis EkoTime).
Letošní ročník soutěže byl zatím největší v osmileté historii. Celkem 52 soutěžních časopisů zaslalo 18 středních škol – pět gymnázií a 13 škol odborných, včetně obchodních akademií. Deset škol se účastnilo již některého z předchozích ročníků a osm škol se letos účastnilo poprvé. Každá škola, jejíž studenti se do soutěže zapojili, obdrží navíc zdarma předplatné tištěné verze časopisu dTest pro následující školní rok.
Soutěž pořádanou v rámci mezinárodní soutěže Spotřeba pro život v České republice vyhlašuje obecně prospěšná společnost dTest pod záštitou Ministerstva průmyslu a obchodu České republiky a poslankyně Evropského parlamentu Olgy Sehnalové. Je každoročně vypsána pro studenty středních škol a žáky odborných učilišť, ale mohou se jí účastnit samostatně i studenti a žáci zapojení do různých forem mimoškolských odborných aktivit. Každý soutěžní kolektiv reprezentuje tříčlenný redakční tým a koordinátor z řad dospělých.
Účastníci soutěží v tvorbě vzorového čísla spotřebitelského časopisu pro mládež zaměřeného na zpracování vlastních rozborů poznatků a zkušeností s předem stanoveným tématem, včetně vypracování souvisejících testů výrobků či služeb. Soutěžní časopis má v tištěné podobě formát A4, osm až 12 číslovaných stran obsahu a čtyři strany samostatné obálky; na titulní straně je uvedeno logo časopisu, jeho název a vydavatelské údaje, na poslední straně pak tiráž se jmény autorů.